Γενικό Νοσοκομείο Ζακύνθου Άγιος Διονύσιος

Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας

Σκοπός και Λειτουργία

Στο Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας μπορούν να απευθύνονται οι ασθενείς (νοσηλευόμενοι και εξωτερικοί), οι συγγενείς και συνοδοί τους, οι επισκέπτες, καθώς και όλοι οι ενδιαφερόμενοι πολίτες, για:

  • Άμεση ενημέρωση σχετικά με θέματα που αφορούν το Νοσοκομείο.
  • Υποβολή παραπόνων ή καταγγελιών που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών υγείας.
  • Προστασία και προαγωγή των δικαιωμάτων τους στο πλαίσιο του βασικού ανθρώπινου αγαθού της υγείας.

Το Γραφείο συνεργάζεται με τα Τμήματα Εξωτερικών Ιατρείων (ΤΕΙ), το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), τη Διοίκηση και τις λοιπές υπηρεσίες του Νοσοκομείου. Στελεχώνεται από εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο επιλαμβάνεται θεμάτων που αφορούν την ενημέρωση, καθοδήγηση και εξυπηρέτηση των πολιτών, καθώς και τη διαχείριση αιτημάτων ή καταγγελιών που σχετίζονται με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.

Νομικό Πλαίσιο

  • Ν. 4368/2016 (ΦΕΚ Α’21/21.2.2016)
  • Ν. 2071/92 (Α’123/14.07.1992), Άρθρα 47 & 94-100
  • Ν. 2519/97 (Α’165/21.08.1997), Άρθρο 1
  • Ν. 2619/98 (Α’132/19.06.1998), Άρθρο 1
  • Ν. 3418/05 (Α’287/28.11.2005)
  • Π.Δ. 216/01 (Α’167/25.07.2001)

Αρμοδιότητες Γραφείου

  • Παρακολούθηση και έλεγχος της προστασίας των δικαιωμάτων των ασθενών και πολιτών.
  • Συντονισμός με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Νοσοκομείου για τη διαχείριση θεμάτων που αφορούν την προστασία των δικαιωμάτων των ληπτών υπηρεσιών υγείας.
  • Ενημέρωση για τα δικαιώματα και τις διαδικασίες που ισχύουν για τους ασθενείς.
  • Διαχείριση καταγγελιών και παραπόνων, καθώς και προώθηση θετικών πρακτικών για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Παραγωγή ενημερωτικού υλικού (έντυπου και ηλεκτρονικού) σχετικά με τα δικαιώματα των ασθενών και τις διαθέσιμες υπηρεσίες του Νοσοκομείου.
  • Συγκέντρωση και αξιολόγηση στοιχείων που αφορούν τη δραστηριότητα του Γραφείου.
  • Διασύνδεση με τον Συνήγορο του Πολίτη, την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και άλλους αρμόδιους φορείς.
  • Υποβολή εισηγήσεων για τη βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών του Νοσοκομείου και την ενίσχυση της προστασίας των δικαιωμάτων των πολιτών.
  • Ενημέρωση του προσωπικού του Νοσοκομείου σχετικά με την εφαρμογή της νομοθεσίας και της ιατρικής δεοντολογίας.
Ώρες εξυπηρέτησης Κοινού 08:00 – 14:30
Email gpd@zante-hospital.gr
Ιστοσελίδα https://zante-hospital.gr/grafeio-prostasias-dikaiomaton-lipton-ypiresion-ygeias
Θέση Ισόγειο (Κεντρική Είσοδο)

Ο πολίτης μπορεί επίσης να υποβάλει παράπονο ή καταγγελία:

  • Αυτοπροσώπως ή μέσω νόμιμα εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου.
  • Με αποστολή έντυπης καταγγελίας ταχυδρομικά, χρησιμοποιώντας το σχετικό έντυπο που διατίθεται στα σημεία εξυπηρέτησης του Νοσοκομείου.